Pokud se poohlížíte po práci, a to především v sociálních médiích, musíte pamatovat na aktualizování a kontrolování vlastního profilu na sociální sítích a svého soukromí. Nechcete přece, aby vás výkonný ředitel nachytal při něčem, co by vás mohlo kompromitovat, že ne?

Jedná se o hodnotu nabídky pro zaměstnance

To je ale jen jedna strana mince. Firmy často zapomínají na to, že i ony budou zkontrolovány potenciálními zaměstnanci, a jejich chování na sociální sítích může mít značný dopad na jejich rozhodnutí a žádost o práci.

Proto musí udělat vše, aby udržely svůj profil na síti v té nejlepší formě a starat se o zaměstnavatelskou značku. Pokud to nedělají, nebudou vytvářet dobrý dojem na nové zaměstnance, kteří jsou denně na sociálních sítích.

Co tedy znamená „zaměstnavatelský branding“?

Zaměstnavatelský branding je termín obvykle používán k popisu pověsti firmy jakožto zaměstnavatele. Jedná se o hodnotu nabídky pro zaměstnance, na rozdíl od její obecnější pověsti firemní značky a hodnotové nabídky pro zákazníky.

V takovém značně konkurenčním tržním prostředí se stává stále a stále důležitější fakt, že kvalifikovaní lidé si mohou vybírat z mnoha pracovních nabídek. Jedním ze způsobů, jak je zaujmout pro práci pro vaši firmu, je vyčnívat na sociální síti z davu a ukázat jim, jací doopravdy jste.

Proč by měla být vaše firma aktivní na sociální sítích?

  1. Ano, lidé budou koukat na vaše profily. Doby, kdy záleželo jen na hodnocení, jsou ty tam. Vaše firemní stránka již nebude to jediné, co se bude hodnotit. Uchazeči o práci se na internetu, včetně vašich sociálních sítí, porozhlédnou i po informacích o vaší značce. Pokud jsou vaše profily prázdné a neaktualizované, mohou se zdát nedůvěryhodné a neprofesionální. A to je to poslední, co pro svou firmu chcete.
  2. Značky vytváří silné zastánce, aby se rozšiřoval jejich vliv. Proto je důležité, abyste dělali to samé na vlastním profilu značky či firmy, i když je určen primárně pro získávání fanoušků nebo šíření povědomí o značce. Čím více je vaše stránka populární, tím je populárnější vaše firma.
  3. Sociální média se pyšní těmi nejjednoduššími a nejrychlejšími platformami pro komunikaci s mnoha odborníky. A každý den získávají mnoho nových nabídek. S mimořádnou strategií na sociálních médiích si vás lidé začnou všímat.
  4. Znovu promyslete svou strategii – chlubení se projekty, událostmi a firemní kulturou může motivovat nové zaměstnance, aby pracovali právě pro vás. Každý se chce bavit!
  5. Díky sociálním sítím můžete oslovit vaše cílové skupiny. Pokud je vaše přijímací řízení velmi specifické a hledáte lidi s určitými schopnostmi, sociální sítě mohou být místem přesně pro vás. Používáním vyspělých technologií a detailních analytických dat lze přesně oslovit toho kandidáta, kterého zrovna potřebujete.

Které sítě jsou pro zaměstnavatelský branding nejlepší?

  • Facebook se pro většinu zdá tím nejjednodušším řešením. Nabízí totiž takové formy reklamy a možnosti, které vám pomáhají najít ty nejdokonalejší kandidáty. A díky jeho způsobu přidávání příspěvků se může váš obsah a strategie stát mnohem zajímavějšími, atraktivnějšími a poutavějšími. To vám pomůže oslovit více lidí, kteří splňují vaše kritéria.
  • Instagram se skvěle hodí pro to, abyste ukázali lidskou tvář své značky nebo firemní kultury. I když nemusí být tím nejideálnějším místem pro odkazy na pracovní nabídky (je pro to limitován), tak se perfektně hodí na přidávání fotek z každodenního života v práci, událostí nebo z oslav na uvítanou. Tak proč ne?
  • LinkedIn je nezbytný pro značky, které pečují o svou profesní stránku. Vyplněné, pravidelně aktualizované a poutavé profily jsou pro mnohé jako podnikatelské karty. Značky bez fungujícího profilu na LinkedIn nemusí být brány vážně, proto by se o tuto síť měly vážně zajímat.
  • Sociální sítě jako Google+ nebo Pinterest mohou být pro vaši strategii také užitečné, jak pro oznamovací účely, tak i pro šíření obsahu a zlepšování pozic ve vyhledávačích.
  • Glasdoor by pro vaši značku měl hrát velmi důležitou roli. Jedná se o jednu z nejoblíbenějších sítí pro značky, které se zajímají o budování zaměstnavatelské image. Nezaměřujte se však jen na jednu hodnotící síť.

  • Firemní blog se výborně hodí nejen pro SEO, ale i pro vaše vystupování. Každý hodnotný obsah vytvářejte, zveřejňujte a sdílejte, jak to jen jde.