Práce v marketingu vyžaduje kreativitu, otevřenou mysl a spoustu inspirace pro efektivní vytváření a správu kampaní. Jak to ale dělat ve světě, který je přetížen komunikací a zprávami? Někteří lidé s tím bojují, zatímco jiní si vybírají z nápadů kolem a rozhodují, co budou „následovat“. Ale většinou jim chybí důležité skutečnosti a zapomínají sledovat trendy, které stojí za to je znát a to co nejdříve.

Sledujte co je „in“, co je na „vlně“ a svezte se na vlně tohoto tématu

Proč je sledování trendů přínosem pro marketingovou a social media strategii?

  • Sledování trendů vás udrží ve spojení s nejnovějšími aktualitami a to nejen z vaší oblasti. Pak můžete vidět, jak informace, zprávy byla upraveny či jinak přizpůsobeny na sociálních médiích. Můžete vidět, jak velké značky (ale nejen ony) se vyrovnávají se situacemi, které se mohou snadno stát i vám.
  • Trendy = studna inspirace. Když se díváte na trendy, často uvidíte věci, které byste chtěli, abyste udělali vy sami. Jeden z největších příkladů tohoto je video vyrobené značkou Shell. A pokud očekáváte nudné video o nějakém benzínu, zůstanete ohromeni a překvapeni. Podívejte se na nejzajímavější video na sociálních médiích ve Velké Británii ze září. Udělali „buzz“, získali konverze a dostali se na vrchol našeho hodnocení!

Best Day Of My Life | #makethefuture

On September 28, we collaborated with artists, entrepreneurs and the community of Santa Marta, in Rio de Janeiro, to bring energy ideas to life. Join Jennifer Hudson, Luan Santana, Pixie Lott, Yemi Alade, Steve Aoki, #TanWeiWei & 7 energy innovations to #makethefuture. Watch now!

Zveřejnil(a) Shell dne 29. září 2016

  • Musíte vědět, o čem se právě diskutuje nebo píše – trendy se ale netýkají kopírování. Trendy jsou inspirací pro vaši vlastní práci. Pokud víte, že „něco“ udělalo doslova zázraky a je to široce sdílené, můžete zkusit něco, co je s tímto spojeného a svézt se na vlně tohoto tématu. Ale bez vytváření přesně stejného obsahu. Možná, že trend je skvělý způsob, jak spustit akci nebo debatu (nebo alespoň skvělý příspěvek na blogu, co?).
  • Můžete zjistit, která „práce“ funguje a která ne. Ovšem získat nějaké myšlenky je jedna věc, ale porovnávání reálných dat a výsledků, stejně jako měření dopadu a reakce je věc druhá. Například nástroj Sotrender vám poskytuje zprávy o nejzajímavějších / s největším dosahem příspěvcích – někdy je stačí pouze vidět, ne je nutně následovat.
  • Může to být krok před konkurencí. Každý v podnikání by měl sledovat trendy. Můžete tak vystupovat z davu s některými skvělými řešeními, příspěvky nebo kampaněmi.
  • Srovnání v průmyslu nikdy nikomu neublíží. Trendy usnadňují srovnání. Můžete vidět, zda vaše konkurence stojí opodál nebo zda je jejich komunikace pouze průměrná, jakože „nic speciálního“. Není nic horšího, než když nemáte představu o vaší situaci a vaší konkurenci.
  • Trendy vám o své cílové skupině hodně říkají – ať už je to aktuální nebo potenciální. Vidět to, co je sdíleno, komentováno, reagováno a jednoduše „co se líbí“ (je lajkováno), vám pomůže „vyčistit“ (nadefinovat) váš obsah a strategii. Poté může vaše firma oslovit vaše publikum pomocí vhodné komunikace a příspěvků, které chtějí doopravdy vidět a sledovat.
  • Můžete vidět stoupající a klesající hvězdy, pokud jde o to, co způsobuje rozruch (buzz). Víte tak, kdo je právě na vlně právě kvůli jednomu „dobrému tahu“.
  • Umístění vaší značky je jednodušší a přesnější. Trendy vám pomáhají nejen porovnávat výsledky s ostatními – můžete také lépe porozumět lidem, s nimiž soutěžíte a dříve nebo později je „porazíte“.
  • Dohlížet na současné trendy je také užitečné při předcházení krizovým situacím a učení, jak se s nimi vyrovnat, pokud se někdy stanou vaší značce. Některé kontroverzní záležitosti se často dostanou na vrchol hodnocení, takže můžete jasně vidět, jak značky a celebrity naslouchají a reagují.

Jak můžete vidět, trendy mohou být přínosné pro vaši značku a velmi užitečné pro vaši současnou i budoucí strategii. Pokud jste zodpovědní za komunikační strategii značky nebo vytváříte vlastní osobní značku, musíte vědět, co se děje kolem vás.