Digitální svět nikdy nebyl tak silný, jaký je dnes. To znamená, že být neviditelný na internetu je značný problém pro značky, protože většina z vašich posluchačů se vás tam pokusí najít. Ale co může být stejně špatné, je mít špatnou pověst online.

Protože čísla hovoří hlasitěji než slova, podíváme se na ty první. Více než 50% celkové globální populace používá internet. Impozantní?

84% lidí důvěřuje online recenzím stejně jako osobnímu doporučení

Digitální trh v roce 2017 – Globální přehled

Na internetu je snazší sdílet názory a oslovovat více lidí, než tomu je v režimu offline. Lidé, kteří kupují produkty různých značek a různých firem, hledají jiné uživatelské názory a kde jinde než online.

Vzhledem k tomu, že i vaše firma má pravděpodobně na trhu několik konkurentů, mohou to být i malé detaily, které určují, zda potenciální zákazník vybere vaši společnost a ne někoho jiného. Mnohdy nestačí dokonce i nižší cena. Stále častěji lidé berou v úvahu faktory, jako například – jak jsou s vaším produktem / službou spokojeni jiní zákazníci? Zda je snadné se orientovat na vaší webové stránce a najít důležité informace a mnoho dalších prvků. V případě, že máte kamennou prodejnu, její umístění, může být tím rozhodujícím faktorem i to, jak snadné je se k vám dostat.

Proč je tedy důležitá reputace vaší značky?

84% lidí důvěřuje online recenzím stejně jako osobnímu doporučení

I proto se dnes stále častěji setkáváme s pojmy jako je Řízení online reputace (ORM) a Management reputace vyhledávače (SERM). ORM je v podstatě sledování vaší pověsti v digitálním světě, to znamená, co lidé říkají, cítí a publikují o vaší značce, firmě a také, na základě takovéto zpětné vazby, kterou dávají, jak a ve kterých oblastech se zlepšit.

Jakmile si uvědomíte, že péče o vaši online pověst je nutností, musíte vědět, z čeho se skládá.

A to připravujeme v dalším článku.