Data nás obklopují. Data jsou všude. Prostě všude. A proto jsme se rozhodli, že uděláme sérii mini článků, kde se podíváme na benefity online monitoringu. Proč je dnes důležitější než kdy předtím? Jak ho používat a co všechno díky němu můžeme zjistit? Pojďme na to.

Mělo by být v našem zájmu, abychom věděli, jak je naše značka na internetu vnímána

PROČ

V tomto mini dílu si řekneme něco o tom, proč je důležité pro firmu a její značku monitorovat internet.

Každou vteřinu se po celém světě vyprodukuje asi 45 000 gigabajtů komunikace na internetu. To je více než 7 500 tweetů, 750 fotografií na Instagramu a 1 250 příspěvků na Tumblr, pouze za jednu sekundu. Zkuste to vynásobit 86 400 sekundami za den a 365 dny v roce. A mějte na paměti, že se tato čísla každým rokem exponenciálně zvyšují.

VĚTŠINA KLIENTŮ JE UŽ ONLINE

Je v našem zájmu, abychom věděli, jak je naše značka na internetu vnímána. Téměř 90 % našich klientů je přítomno online, a proto musíme být v obraze o tom, co o nás říkají a jak nás vnímají.

Musíme brát také v úvahu, že zklamaní klienti zveřejní fotky nebo kritiku online s mnohem větší pravděpodobností nežli ti spokojení. Monitorování internetu nám umožňuje identifikovat potenciálně škodlivé příspěvky dříve, než by měly příležitost značně poškodit pověst značky a my se tak vyvarujeme potencionální krizi.

NASLOUCHEJTE SVÝM ZÁKAZNÍKŮM

Také naše služby a produkty mohou občas potřebovat určité zlepšení. Online naslouchání je dokonalým způsobem, jak získat cenné rady od uživatelů a klientů. Můžeme poznat skutečné myšlenky našeho publika prostřednictvím poctivé a spontánní online komunikace. Jak všichni víme, veřejné dotazníky mohou být zavádějící a lidé často říkají to, co chtějí ostatní slyšet. Ale ve světě online je všechno jinak. Lidé se vyjadřují bez zábran a my musíme být tam, kde se o nás vede hovor.

NEZAPOMEŇTE NA KONKURENTY

A nejedná se pouze o naše publikum, ale také publikum konkurence. Analýza konkurence je dalším důvodem, proč by se online monitoring měl stát naším každodenním nástrojem. Na základě připomínek a návrhů zákazníků našich konkurentů můžeme zjistit, co našemu produktu či službě chybí, anebo využít potenciál nových trendů.

KDO, KDE, KDY A JAK

Důvodů by se dalo najít nespočet. My se ale vrhneme rovnou na to kdo, kde, kdy a jak může být vlastně nástrojem na online monitoring sledováno. K tomu použijeme výstupy z online monitorovacího nástroje SentiOne. Tak se těšte na příští díl.