Způsobů jak monitorovat social media a internet je mnoho. My používáme nástroj SentiOne, a proto vysvětlujeme konkrétní postupy s jeho použitím.

JAK

Pokud máme jasno v tom, co konkrétně chceme sledovat na internetu, zanalyzujeme si data, která nám systém vygeneroval. Nelepší je začít obecným přehledem a grafovou analýzou zmínek v čase.

Grafová analýza zmínek v čase nám umožní zjistit, které měsíce, týdny nebo konkrétní dny v týdnu jsou nejoblíbenější se zmínkami v rámci vybraného trhu nebo na konkrétní značku. Díky tomu můžeme objevit pravidelnosti aplikovatelné v nejlepším čase pro marketingovou komunikaci.

CO DÍKY TOMU ZJISTÍTE?

Zjišťujeme jím náladu veřejného mínění a také můžeme sledovat konkurenta. Každý z tzv. peaků většinou reprezentuje určitý šum, který vyvolala nějaká skutečnost (např. náš nový produkt, nespokojenost zákazníka, novinky u konkurence atd.). Zkrátka přesně víme, co se kdy a kde dělo a zdali jsou ohlasy kladné či záporné.

Tento sentiment zmínek můžeme také pozorovat na koláčovém grafu, který nám znázorňuje, kolik % zmínek na dané téma bylo pozitivních, neutrálních a negativních.

Na základě toho analyzujeme úspěšnost produktu, služby či kampaně a řešíme a měříme případnou nespokojenost našeho publika nebo informace využíváme ke zlepšení produktu, služby či komunikace.

 

Vyznat se v big data nikdy nebylo snazší, a to díky použití online monitoringu. Vyzkoušejte demo verzi SentiOne zdarma a zjistěte benefity social media listening sami!