Osobní branding na sociálních médiích je nezbytný nejen pro obchodníky, o čemž jsem psali v našich předchozích příspěvcích s názvem Osobní branding – role sociální sítě v budování té vlastníSociální média a tvorba osobní značky. Nyní vám chceme ukázat některé užitečné nástroje sociálních médií, díky nimž bude vaše práce a budování vaší značky jednodušší, hezčí a efektivnější.

Rozdělili jsme je do několika kategorií:

Grafické a fotografické úpravy

„grafický obsah je snadno sdílený“

Grafika je důležitá součást vaší marketingové přítomnosti na sociálních médiích. Nemusíte být mistrem Photoshopu, abyste si vytvořili vlastní grafickou identitu. Nezapomeňte, že skvělý grafický obsah je snadno sdílený, což je velká šance, aby si vás všimli! Můžete si vytvořit vlastní grafiku s Canvou nebo Piktochart, které nabízejí různé funkce a mohou také hrát klíčovou roli v připravovaném grafickém obsahu pro vaše platformy na sociálních médiích nebo blozích.

Pro vaše infografiky, fanpage nebo blogy také budete potřebovat několik fotek pro komerční využití. Librestock je pro to ideální. Nabízí více než 60 tisíc fotografií povolených pro komerční využití (průběžně aktualizují nové fotografie).

Benchmarking a měření
Měření nebo optimalizace výsledků se může zdát obtížné. Známe několik nástrojů, které vám mohou pomoci. Jedním z nich je Sotrender, který vám pomůže analyzovat činnost na sociálních médiích a poskytuje nejen užitečná data a statistiky, ale také tipy a triky pro zlepšení výkonu. Pokud jde o benchmarking, můžete srovnávat své výsledky s konkurencí a sledovat vše, co dělají na sociálních médiích. Jako např. zde:

Zajímá vás, jak se vaši konkurenti propagují? Využijte BoxOfAds a můžete sledovat konkurenci v databázi digitálních reklam. Výhodné také může být využití služby MOAT – poskytuje vám příklady marketingových kampaní a reklam značek (bohužel jejich databáze není tak obrovská). A samozřejmě vám může pomoci i nástroj Facebooku, Audience Insights.

Monitorování

Sociální zmínky budou klíčové pro váš osobní brand, a proto byste je měli sledovat co nejčastěji

Vaše aktivity na sociálních médiích by měly být účinné a měli byste se ohlížet na dopad a vliv, který díky nim máte. Klout to všechno dělá a také vám pomůže najít nápady pro nějaký další skvělý obsah tím, že navrhne témata, která by mohla být ideální pro vaše publikum. Lukasz Zelazny zveřejnil skvělou případovou studii o Kloutu


Sociální zmínky budou klíčové pro váš osobní brand, a proto byste je měli sledovat co nejčastěji. Jak nepříjemné by bylo, kdyby se někdo zmínil o vás, vaší firmě nebo vaší pobočce a vy byste na to nereagovali včas? Sociální média nejsou zrovna známa kvůli svému „milosrdenství“, musíte reagovat právě tady a právě teď. Pokud ne, jste mimo hru a vaši konkurenti budou reagovat před vámi. To je důvod, proč byste měli vyzkoušet např. Brand24 nebo SentiOne pro sledování zmínek, ale i trendů pro váš segment.

Můžete také vyzkoušet BrandYourself jako zajímavý nástroj pro váš reputační marketing – online reputaci. Ukazuje vám, jak často, proč a kde jste vygooglováni – a v jakém kontextu! Můžete si také vytvořit vlastní vizitku. A je zde např. Muckrack, díky kterému máte možnost zjistit, kde jsou vaše články sdíleny.