Často se dnes hovoří o takzvaném dynamickém obsahu. Víme ale, co to je a proč ho provádět?

V některých článcích jsme se již dotkli tématu o personifikovaném obsahu pro klienty nebo také vytváření zpráv, contentu neboli obsahu a zveřejňovat jej v ten správný čas.

Musíme si uvědomit, že naši klienti, zákaznici, návštěvníci webu se mohli s naším obsahem setkat v různých formách. Pokud je to již klient, který už s námi je v kontaktu, můžeme tedy říct že nám zanechal svůj email, dává nám to možnost vytvářet dynamický obsah v emailu.

Výhody, které následně dynamický obsah přináší je, že dodáváte obsah přizpůsobený potřebám zákazníků

Další možností je tvorba dynamického obsahu na vlastní webové stránce. Málokdo si uvědomuje, že takovýto obsah můžeme přizpůsobit podle toho, na co se návštěvník dříve díval, na jaké naší webové podstránce právě je nebo dříve byl, také podle toho kolikrát nás navštívil nebo jak dlouho se na naší stránce zdržel.

Pokud chcete svým zákazníkům poskytnout obsah, který přesně odpovídá jejich potřebám nebo preferencím, rozhodně byste měli toto činit pomocí dynamického obsahu ve své marketingové strategii. Dynamický obsah se může vztahovat na doporučené produkty, naposledy zobrazené nebo prezentované produkty z opuštěného košíku zákazníka. Stačí definovat typ obsahu, který chcete použít, pak vytvořit šablonu, která bude obsahovat produkty z kategorií jako je např. opuštěný košík, zobrazení posledního výrobku nebo doporučený produkt.

Výhody, které následně dynamický obsah přináší je, že jednak dodáváte obsah přizpůsobený potřebám zákazníků a díky tomu můžete zvýšit CTR vašich kampaní. Další výhodou je možnost uplatnit dynamický obsah pro cross-selling vašich výrobků.

Totéž můžete uplatnit pro dynamický obsah u tzv. vyskakovacích oken (PopUp okno) na vašem webu. Jedná se o jakousi prezentaci obsahu přizpůsobeného na základě chování zákazníka.

Můžete použít například:

  • vyskakovat s podporovaným obsahem nebo produktem
  • akční nabídky
  • informační bulletiny
  • formuláře
  • osobní oznámení
  • cross-selling
  • produkty dle vaší segmentace klientů