Marketing automation – Data především

Při plánování marketingové kampaně hraje stále klíčovou roli člověk. I když sběr a třídění dat probíhá automaticky, jste to nakonec vy, kdo je analyzuje a na jejich základě buduje segmenty, plánuje strategii a tvoří scénáře kampaní.

O to větší význam mají ale data. Čím přesnější jsou informace, získané z mnoha zdrojů, tím důkladnější je vaše analýza a přesnější závěry. Zvyšuje se i přesnost zaměření a pružnost kampaně. Pamatujte si – vaši klienti se neustále mění. Pokud s nimi chcete držet krok, je automatizace vašich aktivit nezbytná.

Nezapomeňte!

  • Pečlivě analyzujte pohyb vašich zákazníků na stránkách, využívejte nástroje, které vám umožní segmentaci zohledňující různé modely chování. Budujte uživatelský profil nejen na základě dat z vašich stránek, ale také z reklamních kampaní, které realizujete na internetu, z informací o chování a profilu uživatele na jiných platformách a dat offline, která máte ve svých systémech. Jenom tak budete schopni sestavit 360 stupňový profil uživatele.
  • Integrujte všechny databáze, které používáte, včetně těch offline (pomohou vám dostupné inteligentní systémy OCR) a analyzujte každý kontakt s vaším zákazníkem při online komunikaci nebo v prodejně. Žádná databáze by neměla fungovat odděleně od ostatních zdrojů dat.

  • Využívejte email marketing a analyzujte součinitel konverze pro všechny zprávy a skupiny odběratelů. Neomezujte se na segmentaci uživatelů pouze na základě jejich reakce, využijte i data, získané z 360 stupňového profilu. Počítá se čas a místo doručení zprávy.
  • Využijte informace o aktivitách uživatele na všech zařízeních a kanálech, na kterých dochází ke kontaktu (desktop, smartphone, e-mail, call-centrum).
  • Retargeting není vše. Pokud při svých marketingových kampaních využíváte display reklamu, content marketing a sociální média, pamatujte, že také na těchto kanálech můžete cílit na konkrétní cílové skupiny. Tvořte profily uživatelů na základě znalostí o chování klientů, kteří s vámi komunikovali, nebo u vás nakoupili. Nebazírujte jenom na jednom nástroji, nebojte se zkoušet nová řešení, zvláště ta, která využívají machine learning a marketing automation.
  • Hodnoťte potenciál uživatelů podle jejich chování. Podívejte se na sebe očima zákazníka, snažte se pochopit jeho přání a zkuste použít jeho jazyk. Přizpůsobte komunikaci individuálním preferencím uživatele.

  • Využívejte informace, které vám chtějí uživatelé předat – analyzujte zápisy, poznámky, ptejte se na jejich preference a požadavky. Buďte s klienty v neustálém spojení. Dobře sestavený věrnostní program může přinést oběma stranám spoustu výhod.
  • Nezapomínejte, že váš e-shop nemá jen jednu hlavní stránku nebo landing page. Využijte pokročilé systémy doporučení, vycházející z profilu uživatele, a vytvořte dynamické stránky, vyhovující v reálném čase požadavkům zákazníka.
  • Zmiňované aktivity používejte nejen při online komunikaci s uživatelem. Pokud shromažďujete data v jedné databázi, mohou ji využívat také zaměstnanci kamenných obchodů a call center.
  • Pamatujte si – marketing automation není jenom práce s již získanými klienty/leady, ale také využití komunikačních procesů ke komunikaci s anonymními odběrateli, kteří – když je chytře povedete – rozšíří řady vašich zákazníků.
Sdílejte
Předchozí článekIdentifikace a sledování zákazníka
Další článekData v reálném čase
Orientuji se na digitální marketing, online média a automatizaci marketingu a pomáhám firmám a lidem v rozvoji jejich podnikání a projektů. Jsem Stratég a Vizionář! Je potřeba vidět věci komplexně a ne jen jako reklamu na Facebooku nebo příspěky na vašem Facebookovém profilu! Facebooková reklama je dnes "in", ale před ní stojí samotná stategie komunikace firmy, značky a produktu.