Stejně jako většina lidí, kteří pracují v oblasti digitálního marketingu, pravděpodobně budete trávit spoustu času opakováním stejných úkolů znovu a znovu. Je na čase použít správný nástroj, který automatizuje vaši marketingovou práci, abyste mohli pracovat efektivněji.

Proveďte lepší rozhodnutí pro vaše podnikání a udělejte to za méně peněz a méně úsilí

Poznejte specifické argumenty

Marketingová automatizace vám pomůže zaměřit se na své klienty – přilákat nové a budovat silnější vztahy s existujícími. Kromě toho pochopíte, které implementované kampaně fungují a které ne a nemohou tak zvýšit počet kupujících v prodejním funnelu.

  • V 80% společností, které využívají automatizaci marketingu, se zvýšil počet leadů a konverze se zvýšily o 77% (podle zprávy „Marketingová automatizace, jak provést správné nákupní rozhodnutí“ 2015).
  • Automatizace marketingu pomáhá zvýšit počet „horkých“ zákazníků – zákazníků připravených k nákupu v kratším časovém období – o 50% více než společnosti, které nepoužívají marketingovou automatizaci.
  • Současně jsou náklady na jednoho klienta o 33% nižší (podle zprávy společnosti Forrester Research 2014).
  • 67% uživatelů marketingové automatizační techniky zjistilo, že marketingová automatizace je velmi efektivní (podle zprávy „State of Marketing“ 2015).

To je jen malá část seznamu velmi povzbudivých statistik. Chcete-li se připojit k rychle rostoucí skupině firem, které využívají automatizaci marketingu, uvádíme několik tipů, jak začít.

  1. Definujte obchodní cíle

Automatizace marketingu je mnohem hlubší proces, než jen posílání e-mailu. Na začátku se musíte definovat, jaká je vaše obchodní strategie – jasně stanovit cíle, které jí poskytnou ten správný směr. Chcete mít více klientů? Nebo chcete zrychlit a optimalizovat prodejní proces? Stanovené cíle pomohou připravit ukazatele, které by mohly být užitečné pro měření efektivity strategie.

  1. Vytvořte akční plán

K implementaci strategie potřebujete vytvořit jasný plán, mapu, která vás provede nastavením cílů. V automatizaci marketingu je velmi důležitá předpověď. Přemýšlejte o tom, jaký bude kontakt mezi vaší značkou a vašimi zákazníky, jaké otázky se budou klást, s jakými problémy se mohou setkat. Díky tomu budete moci definovat spouštěče (impulzy určené k vyvolání akce) a specifikovat akce, které budou následovat. Příkladem takového spouštěče je možnost navštívit webové stránky elektronického obchodu, konkrétního produktu nebo akce – zasláním e-mailu se slevou na tento produkt.

  1. Definujte ukazatele výkonu

Jak změříte svůj úspěch? Zde můžeme použít takové ukazatele jako konverze, hodnota zákazníků, CPL – náklady na lead, ROI, ROMI (Return on Marketing Investment). Musíte určit, která kritéria jsou pro vás skutečně důležitá a jaké změny očekáváte po implementaci marketingové automatizace.

  1. Analyzujte data
    Vytvořením databáze vašich klientů shromažďujete obrovské množství informací: víte, o co mají zájem, jak se chovají, jaké jsou demografické údaje, apod. Analýza tohoto materiálu je základním prvkem pro efektivní marketingovou automatizaci. Umožní vám vytvořit klientské segmenty a každý z nich definuje jinou zprávu. Není nic horšího než zasílání stejných zpráv spotřebitelům s různými potřebami. O segmentaci jsme psali v článku – Jak může segmentace zvýšit vaše zisky?

  1. Integrujte marketingovou automatizaci s „obsahovou“ marketingovou strategií (též marketingovou strategií obsahu) – „Pokud je obsah králem, kontext je Bůh!“

spotřebitelé chtějí získat obsah, který je skutečně zajímavý a relevantní

Žijeme v době, která je zaplavena informacemi. Stále více a náročnější spotřebitelé chtějí získat obsah, který je skutečně zajímavý a relevantní, a reklamní zpráva obsažená v něm nemůže být rušivá. Proto musíte najít způsob, jak s nimi komunikovat, abyste přitahovali jejich pozornost vytvořením cenného obsahu – to znamená, jednat podle myšlenky marketingu obsahu. Ukažte jim, jak mohou šetřit čas a peníze, prezentovat zajímavé statistiky, používat grafy, atd. Pokud to kombinujete s marketingovou automatizací, účinně posílíte komunikaci. Protože díky správnému obsahu poskytnete svým zákazníkům takový obsah, který očekávají, a s automatizací marketingu to uděláte přesně, když to budou potřebovat.

Klíč k úspěchu

Tyto tipy vám pomohou implementovat marketingovou automatizaci ve vaší firmě, ale klíčem je vybrat správnou platformu pro DMP (Data Management Platform) s cílem shromažďovat data z různých zdrojů, zpracovat je, vypočítat pomocí vhodných ukazatelů a podpora automatizovaných marketingových kampaní.